יום חמישי, 13 במרץ 2014

כתב אישום פוליטי נגד הרב וולפא


  


- ערוץ 7 -

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה בצהריים (שלישי) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד הרב שלום דב וולפא ושבתאי ויינטראוב, תושבי בית"ר עילית וקרית מלאכי בגין הסתה לאי ציות.

כתב האישום הוגש באישורו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

על פי כתב האישום, בתאריך 22.10.09 במהלך טקס השבעת טירונים מגדוד "שמשון" שנערך ברחבת הכותל, הניפו 2 חיילים שלט שעליו כתוב "גדוד שמשון לא מפנה בחומש". החיילים נשפטו במשפט צבאי ביחידתם ונדונו ל- 20 ימי מחבוש.

עוד צויין כי ב-‏11 בנובמבר 2009 התקיים במסעדה בירושלים כנס של "המטה להצלת העם והארץ". בכנס נכחו מאות אנשים, ביניהם הרב וולפא וויינטראוב. השניים ישבו לצד שולחן הנואמים, כשמאחוריהם כרזה גדולה עליה נכתב "טקס הענקת צל"ש לאסירי ציון". במהלך הכנס נשאו השניים נאומים, חילקו תעודות "גיבור ישראל" לקרובי משפחות החיילים ומסרו להם מעטפות עם כסף מזומן עבור ימי המחבוש.

ויינטראוב הנחה את הטקס והכריז בפני הקהל, "תדע כל אם עבריה, שאם בנה יניף את הדגל 'גדוד שמשון לא מפנה בחומש', על כל יום יקבל 1100 ש"ח".

לאחר מכן, נשא הרב וולפא דברים בפני המשתתפים בכנס ודיבר על "עקידת יצחק" המקראית והוסיף, "אברהם יודע שזה רצון ה'. החיילים עשו עקידה בעצמם. הם עשו את הדבר הנכון לקב"ה, לעם ישראל... אנחנו רוצים להסביר לצבא, שכל חייל שיקבל כלא על סירוב פקודה, על הפקודה הזו הבלתי חוקית בעליל לפנות יהודים מארץ ישראל, אז יהיה עבורו פרס... אם מפקד רוצה לתת פרס לחיילים, אז שישים אותם בכלא."

במהלך מסירת התעודות והמעטפות לעיני הקהל והמצלמות, שאל אחד מהיושבים בקהל מהו סכום הכסף שנמסר במעטפה. ויינטראוב השיב: "יש לפי הימים. הם ישבו 18 יום, 1,100 ללילה. 19,800 ש"ח".

בפרקליטות מציינים כי מארגני הכנס דאגו להזמנת כלי תקשורת למקום. כתבה אודות הכנס שודרה באמצעי התקשורת.

הרב וולפא מואשם בהסתה לאי ציות גם באירוע נוסף - בקיץ 2011 סירב החייל עידן הרשליקוביץ פקודה ולא יצא עם יחידתו למשימה הקשורה לפינוי מאחז רמת מגרון. החייל נשפט במשפט צבאי ביחידתו, ונדון ל-‏20 ימי מחבוש.

מאורח יותר התקיים ביישוב נופים שבשומרון כנס להכרזה על הקמת "הרשות היהודית ביהודה ושומרון". הרב וולפא נשא דברים בתחילת הכנס ונאומו עסק, בין היתר, בזכותו של העם היהודי על ארץ ישראל, והחשש מפני החלטות ממשלה עתידיות למסירת שטחים.

בסוף דבריו אמר את הדברים הבאים: "אבל יש נקודת אור. יש אורות שמבצבצים, וזה החייל עידן הרשליקוביץ שהיה מוכן לשבת 20 יום בכלא כדי שלא לעבור עבירה כזו. עבירה של הריסת בתים, של פינוי בתים, ושל גירוש יהודים מארץ ישראל. לכן, בעבירה כזו בוודאי שהחיילים מצווים לסרב פקודה, פקודה בלתי חוקית בעליל, וחס ושלום לא לפנות יהודים. ישנו יהודי הרוצה בעילום שמו... שהוא, יש לו רק מטרה אחת בחיים, שכאשר נותנים לחייל שמסר את נפשו שיישב בכלא, הוא נותן, זה לא הכסף שלנו, אלף שקל ביום. מה הרווח מזה? פשוט, מפקד שנותן לחייל שסירב פקודה כלא, שידע שהוא נתן לו פרס. אני רוצה שחיילים שסירבו פקודה יבואו למפקד שלהם, ויגידו לו, דחילק, תן לנו כמה ימים בכלא, המצב בבית לא טוב (תוך כדי שהוא מחייך)... כבר כמה פעמים עשינו את זה... המפקד ידע שהוא נותן פרס לחייל."

לאחר מכן הזמין הרב את הורי החייל לקדמת הבמה, הוציא ממעטפה חבילות של כסף מזומן ואמר להם: "אני רוצה לומר לכם שזה לא עשרים אלף שקל, זה עשרים פעם אלף שקל, כלומר אלף שקל לכל יום. 20 חבילות, יום ראשון, יום שני...כל הכבוד להורים שמחנכים ילדים בצורה כזו. באמת כל הכבוד".

בשלב זה מסר הרב להורי החייל את הכסף, לעיני המשתתפים והמצלמות. מארגני הכנס דאגו לפרסום נאומו של הנאשם, כולל צילום מסירת הכסף להורי החייל, בסרטון שהופץ באינטרנט באמצעות Youtube.

הרב שלום דב וולפא בתגובה לכתב האישום שהוגש נגדו: "מדובר בכתב אישום פוליטי הזוי עליו החליט שי ניצן, פגיעה בחופש הביטוי בישראל שמטרתו להשתיק את הימין לקראת הגירוש הבא. הרב וולפא מוסיף שמעולם לא הועמדו לדין ארגוני שמאל כשוברים שתיקה ואחרים ופעילי האיחוד האירופי, בצלם ושלום עכשיו. ברגע ששי ניצן נהפך לפרקליט המדינה, הוא משתמש בפרקליטות לאג'נדה שמאלנית, ולאחר שאף אחד לא הסכים להגיש כתב אישום פוליטי, הדבר הראשון שעשה כפרקליט המדינה להגיש כתב אישום. הרב וולפא מוסיף שכל התלונות שהוגשו בעבר נגד ארגוני השמאל לא הגיעו אפילו לחקירות משטרה, והמגמה כאן היא הפחדת נאמני ארץ ישראל באמצעות כתב אישום פוליטי."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה